fredag 16 augusti 2013

Novell - År 9

Hej. Vi kommer att jobba med noveller till en början. Vi ska testa att "flippa" klassrummet. Det innebär att ni kommer få läxor att lyssna på mina genomgångar och att vi sedan ska jobba med texter och uppgifter på lektionerna.

Ni hittar klippen här nedan. Lyssna igenom dem i ordning. Givetvis kan man lyssna fler gånger om man vill.

Arbetsgång

  1. Eleverna ser filmklippen hemma eller på EPT
  2. Vi läser noveller i skolan och diskuterar dessa utifrån filmklippen
  3. Eleverna jobbar med frågor till två utvalda noveller
  4. Eleverna skriver egna noveller i Google Drive

Skriva novell - Arbetsgång

När du läst texterna och svarat på frågorna börjar det dra ihop sig till att skriva en novell. Du måste då ha sett alla tre filmklippen för att lyckas så bra som möjligt. 

Innan du börjar skriva ska du presentera en idé för mig i form av en mind-map. Använd länken nedan för att smidigt skapa en mind-map online. Ladda sedan ner en bild som du klistrar in i ditt Google dokument. Du får inte börja skriva innan jag kollat din mind-map. Använd samma rubriker som du ser i mitt exempel nedan. 

När jag sagt att det är ok att börja skriva gör du det i samma Google drive dokument.



Filmklippen

Novell, del 1



Novell, del 2



Novell, del 3

 

Novell - Alla klipp i följd

Novell - Hela presentationen (Utan tal)



Länk: Prezi-genomgången i PDF-format

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar